עולם השיער
מה היתרונות של שמן ארגן?

מה היתרונות של שמן ארגן?

שמן ארגן או “זהב נוזלי”, כפי שרבים נוהגים לקרוא לו – עשוי מהגרעינים הטריים של פרי עץ הארגן שמקורו במרוקו. שמן ארגן טהור שימש במשך מאות שנים לבישול וכתרופה ביתית לבריאות ויופי, כולל נשירת שיער. כיום ניתן למצוא אותו במספר מוצרי טיפוח לשיער ולעור. שמן ארגן הוכח כחומר המספק יתרונות בריאותיים רבים כאשר מורחים אותו על העור, חלק גדול מאותם יתרונות יעילים גם עבור השיער. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על היתרונות המגוונים של שמן הארגן עבור השיער המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. 

מהם היתרונות של שמן ארגן עבור השיער?

שמן ארגן מלא בחומצות שומן ונוגדי חמצון רבי עוצמה, כמו ויטמין E, שהוכחו כבעלי יתרונות לקרקפת ולשיער. כעת נציג בפניכם חלק מהיתרונות הבולטים ביותר של שמן ארגן לשיער אשר עשויים לסייע בהגנה מפני נשירת שיער. 

מעניק לחות ורכות לשיער

שמן ארגן משמש בעיקר כקרם לחות לעור ולשיער מכיוון שהוא מלא בחומצות שומן, בעיקר חומצה אולאית וחומצה לינולאית. הוכח כי שמנים אלו משמנים את ציר השיער ועוזרים לשיער שלנו לשמור על לחות. שמן ארגן עשיר גם בויטמין E, המספק שכבה שומנית לשיער ולקרקפת שלנו, שכבה זו עשויה לסייע במניעת יובש ויכולה לעזור להפחית קרזול ולהגביר את הברק.

מסייע בהוספת ברק לשיער

עם הכמויות הגדולות של נוגדי חמצון, חומצות שומן חיוניות וויטמין E, שמן ארגן מסייע להגביר את גמישות השיער ולהחזיר באופן עקבי את הברק לשיער עמום וחסר חיים. 

משפר את בריאות הקרקפת

לשמן ארגן יש תכונות אנטי דלקתיות והוא מכיל לא מעט נוגדי חמצון, כל אלה מועילים לעור הגוף שלנו. זה יכול לעזור למנוע או לשפר את מצב העור, כולל מצבים שיכולים להשפיע על הקרקפת ועלולים לגרום לנשירת שיער, חלק מאותם מצבי עור כוללים:

  • ספחת
  • סבוריאה דרמטיטיס

מחקר מדעי קטן נעשה על התכונות האנטי-פטרייתיות של שמן הארגן, התגלה כי הוא עשוי לסייע בטיפול בקשקשים. לפעמים קשקשים נגרמות על ידי פטרייה דמוית שמרים על הקרקפת שלנו.

מונע נזקי עיצוב וצביעה

לחומצות השומן בשמן הארגן יש אפקט מגן שיכול לסייע במניעת נזקים מצביעת שיער ועיצוב באמצעות חום על ידי שימוש במכשירים שונים. מחקרים שנערכו מצאו כי שמנים העשירים בחומצה לינולאית, חומצה אולאית וחומצה פלמיטית מוסיפים לשיער שכבת הגנה המשפרת את תהליך סירוק השיער ומגינה על השיער מפני שבירה במהלך עיצוב באמצעות חום. טיפול בשמן הוכח גם כמפחית היווצרות של קצוות מפוצלים, מה שיכול להפוך את השיער לשיער עבה ובריא יותר למראה. מחקר משנת 2013 מצא גם ששמן ארגן הפחית את הנזק שנגרם על ידי צבע שיער כאשר מורחים אותו על שיער שעבר עיבוד צבע.

הגנה מפני נזקי שמש

שמן ארגן נמצא בשימוש על ידי נשים מרוקאיות במשך מאות שנים כדי להגן על העור מפני נזקי השמש. מחקרים שונים שנערכו מצאו כי הפעילות נוגדת החמצון בשמן ארגן מגנה על העור מפני נזקים רדיקלים חופשיים הנובעים מקרינת השמש. יתרון זה יכול להשפיע  גם על השיער, ולסייע במניעת ייבוש ונזקים אחרים הנובעים מקרניים אולטרה סגולות.

שמן ארגן יעיל נגד נשירת שיער

אמנם לא קיימים מחקרים רבים ומקיפים הנוגעים ליתרונות של שמן ארגן עבור נשירת שיער, אך היתרונות המוכחים שלו לבריאות השיער והקרקפת עשויים למנוע שבירת שיער ונשירת שיער. ויטמין E – אשר קיים בשמן ארגן בשפע – הוכח כמשפר את צמיחת השיער במחקרים שונים שנעשו לאורך השנים. נוגדי החמצון העוצמתיים וחומצות השומן המזינות בשמן הארגן עוזרים לשמור על לחות השיער ומגנים מפני נזקי עיצוב ונזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. זה יכול לגרום להפחית את הסיכויים לשבירה ונשירה.

כיצד משתמשים בשמן ארגן לשיער?

אם אתם מוכנים לנצל את היתרונות המגוונים של שמן ארגן עבור השיער שלכם, יש כמה דרכים באמצעותן אתם יכולים לעשות זאת. 

מסיכת שמן ארגן לשיער

תהליך ההכנה של מסכת שמן ארגן לשיער הוא די פשוט. שימוש בשמן ארגן טהור יביא לכם את התמורה המרבית עבור הכסף שלכם, אתם יכולים להשתמש בו לבד או לשלב אותו עם מרכיבים מזינים אחרים, כמו שמן קוקוס או שמן קיק. 

כך תעשו זאת:

  • בעזרת הידיים, עסו 8 עד 10 טיפות שמן ארגן לתוך השיער והקרקפת. התאימו את הכמות לפי הצורך בהתאם לאורך השיער שלכם.
  • המשיכו לעסות את השיער והקרקפת שלכם במשך 10 דקות, וודאו שהשיער שלכם מכוסה מהשורשים ועד הקצוות.
  • עטפו את השיער במגבת או בעטיפת שיער והשאירו אותו כך למשך הלילה.
  • שטפו את השיער בבוקר ועצבו אותו כרגיל.

שמפו

אתם יכולים לרכוש שמפו המכיל בתוכו שמן ארגן, אולם גם להכין אחד כזה באופן עצמאי זה די פשוט. 

  • שפכו את כמות השמפו בה אתם רגילים להשתמש לכף היד.
  • הוסיפו טיפה אחת או שתיים של שמן ארגן לשמפו ושפשפו את הידיים יחד עד שהוא מתערבב.
  • מרחו על השיער, חפפו ושטפו כרגיל.
  • חזרו על הפעולה כל יומיים או שלושה.

מרכך

אתם יכולים לוותר על שימוש במרכך הרגיל שלכם ולהשתמש בשמן ארגן בתור מרכך לשיער כדי להפחית שבירת שיער הנובעת מסירוק ועיצוב השיער. 

  • שטפו את השיער ביסודיות לפי ההוראות הקיימות על השמפו בו אתם משתמשים.
  • יבשו את השיער שלכם באמצעות מגבת כדי שלא יטפטף.
  • שפשפו שתיים או שלוש טיפות מהשמן בידיים ומרחו על השיער.
  • יבשו ועצבו את השיער שלכם כרגיל.
  • חזרו על הפעולה פעם או פעמיים בשבוע.

עיצוב שיער

ניתן להשתמש בשמן ארגן גם בתור מוצר לעיצוב השיער על מנת להחליק את השיער ולהפחית קרזול. שימוש בשמן ארגן יכול להגן על השיער מפני עיצוב באמצעות חום. 

  • סחטו טיפה אחת או שתיים של שמן ארגן לתוך כף היד ושפשפו את הידיים זו בזו.
  • מרחו קלות על שיער נקי ויבש מבלי לעסות אותו לתוך הקרקפת – ציפוי קל על פני השיער שלכם הוא מה שאתם רוצים.
  • עצבו את השיער שלכם כפי שאתם רגילים. 

שמן ארגן לסוגי שיער שונים

בדרך כלל ניתן להשתמש בשמן ארגן על רוב סוגי השיער, אולם ייתכן שיהיה עליכם למרוח אותו אחרת או להשתמש בסוג אחר של שמן ארגן בהתאם לצרכים שלכם. שמן ארגן בעוצמה מלאה בדרך כלל יהיה אידיאלי עבור שיער עבה, מתולתל או בעל צבע כבד. אם יש לכם שיער דק או שיער שנוטה להיות שמנוני, שמן ארגן בעוצמה מלאה יכול להכביד על השיער שלכם אם לא תמרחו אותו במידה קטנה. אפשר גם לחפש מוצרים עם שמן ארגן במקום השמן הטהור. גרסה מעורבת או קלת משקל היא אידיאלית עבור רוב סוגי השיער. השתמשו במגע קל בעת מריחת שמן ארגן ומקדו אותו בקצוות השיער שלכם.

סל קניות

0
image/svg+xml

No products in the cart.

המשך קניה
דילוג לתוכן