עולם השיער
הפתרון המושלם לשיער לבן - צבע לשיער

מתחילים לראות ניצנים של שיערות אפורות ו/או לבנות? ממש בא לכם לשלוף אותן, אך אתם יודעים בוודאות שלשלוף אותן לא יעשה טוב לזקיקי השיער שלכם, או שיכול להיות שיש לכם יותר מדי שערות לבנות מה שמונע מכם את האפשרות לשלוף את כולן. אנשים רבים אשר עובדים בצורה קשה במשך זמן רב, יכולים להסתכל במראה יום אחד ולגלות לפתע כי חלק גדול מהשיערות שלהם הן לבנות, והם לא עשו שום דבר שהיה צריך להוביל לכך. אמנם, זה כמעט בלתי נמנע – בין אם זה קורה בשנות ה-30, 40 או 50 שלכם, הופעה של שיער לבן/אפור היא חלק ממעגל החיים שלנו, מדובר בסימן בלתי הפיך להזדקנות שיכול לגרום לכל אחד ואחת מאיתנו להיראות מבוגרים יותר ממה שאנחנו מרגישים כאשר אנו מסתכלים במראה. אבל אין סיבה לסבול מזה. יותר ויותר גברים ונשים זוכים לכיסוי השיער הלבן שלהם על ידי שימוש בצבע קבוע לשיער. אם גם אתם נמצאים במצב הזה אל דאגה, במאמר זה אנו נציג בפניכם פתרונות שונים שבאמצעותם ניתן להתמודד עם שערות לבנות שצצות מוקדם.  

מדוע השיער שלנו הופך ללבן?

ישנן סיבות שונות המובילות להופעת שיער לבן, ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לחלק מהסיבות הבולטות ביותר:

  • גיל וגנטיקה – כפי שכבר סיפרנו לכם בתחילת המאמר, שיער לבן מגיע לכולם בסופו של דבר. למעשה, שיער לבן הוא שיער שכבר אינו מכיל פיגמנט כלשהו וככל שגופנו מאט עם הגיל, כך גם ייצור המלנין בגוף. כאשר אנו מדברים על מלנין אנחנו למעשה מדברים הפיגמנט שמעניק את הצבע לשיער שלנו. הקצב בו השיער שלנו מלבין באופן טבעי מוטבע בגנטיקה שלנו. 
  • סיבות רפואיות ובריאותיות – למרבה הצער, יש מגוון של בעיות בריאותיות אשר מחקרים הוכיחו שהן משפיעות על צבע השיער שלנו, מאנמיה, דרך סיבוכים בבלוטת התריס ועד מצבים כרוניים כמו ויטיליגו. במקרים מהסוג הזה חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע רפואי ולעקוב אחר תוכנית טיפול כדי להפחית את ההשפעות על הגוף בכלל ועל השיער בפרט. 
  • תזונה לקויה ומחסור בחומרים מזינים – אם הגוף שלכם סובל ממחסור בחומרי תזונה מרכזיים כמו ויטמין B12, ברזל ונחושת, חוסר האיזון יופיע בשיער ובעור שלכם. 
  • הימנעו משימוש בכלי עיצוב שיער וכימיקלים – הפן והמחליקים האהובים עלינו עשויים להיות נהדרים לשימוש עבור אירוע מיוחד, אולם שימוש יתר בטיפולים בחום וטיפולים כימיים מחליש את סיבי השיער ועלול לפגוע בקרקפת שלנו בטווח הארוך – בטוח שאלו לא התנאים האידיאלים לשיער עשיר ותוסס. 
  • לחץ – עצרו לרגע ונשמו נשימה עמוקה, זאת מאחר ואחת הדרכים הטובות ביותר למנוע שיער לבן היא על ידי ביטול מתחים מיותרים מהיום שלכם. תקופות ממושכות של מתח, לחץ ותשישות מובילות לירידה ברמות של ויטמין B בגוף, מה שיכול להוביל לשערות לבנות. 

כיסוי השיער עם צבע שיער קבוע

אם יש לכם רק כמה שערות לבנות, צביעת שיער בבית יכולה להיות פתרון קל וחסכוני עבורכם, אך זכרו כי שיער לבן הוא הכי קשה לכיסוי, זה שונה מהוספה של מספר גוונים לשיער הקיים שלכם, לכן תצטרכו לעשות שימוש בצבע שיער קבוע ( קבוע לא אומר כי צבע השיער ישאר איתכם לנצח, יחד עם זאת לא מדובר בהליך חד פעמי שאחריו הכל יסתדר בצורה מושלמת, יהיה עליכם להמשיך לדאוג לכך כל הזמן). 

באיזה גוון עליי לבחור?

בכל פעם שאתם בוחרים צבע שיער ביתי התייחסו לצבע העור שלכם ולצבע השיער הטבעי שלכם – לא לחלקים הלבנים, כמובן! כדאי גם לזכור את צבע העיניים ואת סוג הבגדים שאתם אוהבים ללבוש, ללא קשר לכך, כלל אצבע חשוב במיוחד הוא להימנע משינוי דרסטי מהגוון הטבעי המקורי שלכם. בחרו בצבעי שיער בהירים יותר או כהים יותר מצבע השיער המקורי שלכם בגוון אחד או שניים. מומחים ממליצים על גוון כהה יותר של צבע לשורשי השיער וגוון בהיר יותר, אשר מתאים פחות או יותר לבצע השיער הטבעי שלכם, ליתר חלקי השיער. התחילו על ידי מריחת הצבע הכהה יותר על השורשים ולאחר מכן השתמשו בגוון בהיר יותר עבור שאר השיער שלכם. 

כיצד לבחור צבע לכיסוי שיער לבן?

כיום ישנן דרכים רבות אשר באמצעותן ניתן לצבוע את השיער. אולם אנשים שיש להם שיער לבן רב מתמודדים לעיתים קרובות עם תוצאות לא מושלמות. הבעיה הגדולה ביותר היא שחלק מהשיער לא נצבע בכלל והשיער הלבן נהפך בולט במיוחד. הסיבה לכך היא די פשוטה להבנה, לא כל צבעי השיער מספקים 100% כיסוי לשיער לבן. למעשה, ישנם שני סוגי צבעים עיקריים המתאימים לצביעת שיער: צבעים דמי פרמננטיים ( נקראים גם צבעי חצי ) וצבעי שיער קבועים. אתם יכולים לברר איזה צבע מתאים לכם יותר על פי שני פרמטרים: אחוז השיער הלבן שלכם ויכולת הכיסוי של הצבע. בראש ובראשונה עליכם להבין כמה אחוז מהשיער שלכם הוא לבן. אחוז השיער הלבן שלכם מצביע על היחס בין שיער בעל פיגמנט לשיער חסר פיגמנט. אחוז זה קובע לא רק איזה סוג וגוון צבע מתאים לשיער שלכם, אלא גם איך להמשיך עם הליך הצביעה. באופן כללי, אם אחוז השיער הלבן שלכם גבוה מ-20%, יש להקדיש תשומת לב מיוחדת להליך הצביעה. חשוב לציין גם שלכל צבע יש רמת אטימות שונה. לבסוף, כדאי להבהיר מהן התוצאות אותם אתם מעוניינים מהליך הצביעה, בין אם מדובר בכיסוי טבעי או מלא. 

5 טיפים נהדרים לכל מי שהשיער שלו הופך לבן

ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לחמשת הטיפים המובילים ביותר עבור כל מי שהשיער שלו הופך לבן. 

  • חשבו בצורה חיובית – שיער לבן יכול להיות מהמם. לחיות עם שיער לבן – לקבל אותו במקום להכחיש אותו – דורש שינוי בדפוסי החשיבה. למדו לאהוב את מה שהטבע עושה לנו, בשל מרקם שונה וחוסר צבע, שיער לבן יכול להפוך לתכונה מושכת במיוחד. אם תעשו שימוש בצבע השיער הנכון, השיער ה”לבן” שלכם ישמש לצורך הדגשות, ויעניק לכם מראה חדש לחלוטין אליו ישימו לב אך ורק מסיבות טובות. 
  • שמרו על השיער שלכם – שיער לבן הוא בעיה אחת, שיער פרוע, שביר וקצוות מפוצלים הם בעיה נוספת בפני עצמה. בכל פעם שאתם משתמשים בצבע שיער בבית, אתם צריכים לעבוד קשה עוד יותר על מנת לשמור על מראה שיער תוסס ובריא. הכוונה היא לטיפוח והזנה של השיער שלכם. טיפולי מיזוג אינטנסיביים לשיער שלכם הם בגדר חובה. תזונה בריאה ומאוזנת ואורח חיים מתון גם יועיל לשיער שלכם, השתדלו להשתמש מעט ככל הניתן בכלי עיצוב שיער כמו מחליק ופן. 
  • התייחסו לתזונה שלכם – כפי שכבר סיפרנו לכם במאמר זה, שמירה על תזונה מאוזנת היא המפתח להאטת תהליך הלבנת שיער. ודאו שהתזונה שלכם מורכבת מהרבה מזונות עשירים בויטמין B12, חלק מאותם מזונות כוללים: ביצים, גבינות, חלב, עופות וברוקולי. מי תיאר לעצמו שהתמודדות עם שיער לבן יכולה להיות כל כך טעימה?

סל קניות

0
image/svg+xml

No products in the cart.

המשך קניה
דילוג לתוכן