עולם השיער
החלקה ביתית כל אחד יכול לעשות את זה לבד

ישנן מגוון דרכים באמצעותן ניתן להתמודד עם שיער שיער מבולגן וסורר מלבד פנייה לסלון עיצוב שיער ושימוש במחליק אשר בדרך כלל גורם נזק לשיער. טיפול פשוט של החלקת שיער ביתית יעזור לכם להחליק שיער מקורזל ותלתלים לתקופת זמן של מספר חודשים לפחות, כך תוכלו לשפר את המראה של השיער המקורזל שלכם. החלקת שיער נחשבת לאחד הטיפולים הפופולריים ביותר בסלוני עיצוב שיער, החלקת שיער יותר פופולרית מיישור שיער מאחר והיא גורמת לפחות נזקים. 

היסודות של החלקת שיער ביתית

אם אתם מחפשים אחר טיפול החלקת שיער במקומות כאלה ואחרים, אנחנו ממליצים לכם לעצור לרגע ולשקול את האפשרות של החלקת שיער ביתית. אף על פי שטיפולי החלקת שיער נעשים בדרך כלל במספרה, עם קצת זהירות ויחס מתאים, אתם יכולים לעשות זאת באופן עצמאי בביתכם, בעלויות נמוכות יותר, ובצורה די פשוטה יחסית. כעת נציג בפניכם את השלבים אחריהם יש לעקוב על מנת לבצע החלקת שיער ביתית, כמו כן בהמשך נציין את אמצעי הזהירות בהם יש לנקוט לאחר ביצוע החלקת שיער ביתית כדי למקסם את התוצאות. 

מה זה טיפול החלקת שיער ביתית?

טיפול החלקת שיער באמצעות קראטין מוגדר בתור תהליך כימי בו משרים את השיער בתמיסת פורמלדהיד, לאחר מכן מייבשים את השיער ולבסוף מיישרים אותו על ידי שימוש במחליק שטוח. טיפולי החלקה אותם מבצעים על שיער מתולתל או שיער מעט גלי מכניסים חלבון אבוד בחזרה לקצוות השיער כדי לחזק אותו להעניק לו מראה מבריק יותר. מדובר בתהליך עדין יותר ופחות קבוע מיישור שיער. טיפולי השיער הפופולרי ביותר לצורך שיער חלק בהם אתם עשויים להיתקל הם: החלקות ברזילאיות וטיפולי קראטין. במסגרת מאמר זה אנו נתמקד בשיטה הקלה והבטוחה יותר הלא היא: טיפול קראטין. אתם יכולים לבצע טיפולי החלקת שיער באמצעות קראטין בכוחות עצמכם, כל שעליכם לעשות זה להזמין תמיסת קרטין לשימוש ביתי ולעקוב אחר השלבים המוצגים על גבי המוצר. אל תנסו לבצע את ההליך מבלי לעקוב אחר ההוראות. 

מהם היתרונות של החלקת שיער ביתית?

אם השיער שלכם מקורזל במיוחד לאחרונה, תהליך קצר של החלקת שיער יכול לסייע לכם באופן משמעותי. כעת נציג בפניכם חלק מן היתרונות הבולטים ביותר של החלקת שיער ביתית:

  • רכות – החלקת קראטין ביתית יכולה לגרום לשיער שלכם להיראות רך באופן טבעי וקל לעיצוב, כמו כן החלקת קראטין מעניקה רכות לחלקים מקורזלים ויבשים בשיער. 
  • חוזק – החלקת קראטין ביתית יכולה להחדיר חיים חדשים לשיער חלש ולספק שכבת הגנה נוספת לשיער שלכם. 
  • עיצוב בקלות – החלקת קראטין מורידה באופן משמעותי את הצורך בשימוש בחום לצורך עיצוב השיער. השיער מסתבך הרבה פחות, מה שמוביל לשבירה מופחתת של השיער ולפחות קצוות מפוצלים. 
  • ברק – החלקת קראטין מוסיפה ברק לשיער ומעניקה לו מראה זוהר ובריא. 

הכנה לטיפול החלקת שיער ביתית

על מנת להכין את השיער שלכם לטיפול החלקת שיער ביתית, ראשית יהיה עליכם לשטוף אותו בשמפו עדין בעל נוסחה עדינה. אין להשתמש במרכך לאחר מכן. ייבשו את השיער לחלוטין כדי להיפטר מכל עקבות הלחות. על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר אנו ממליצים לכם לחלק את השיער לארבעה חלקים ולייבש כל חלק בנפרד. 

מרחו קראטין על השיער

על ידי שימוש במברשת המיועדת למריחת מסכות שיער, מרחו את תמיסת הקראטין על כל חלק של השיער שלכם בצורה נדיבה. לאחר שתסיימו לעשות זאת, השתמשו במסרק רחב שיניים כדי לפזר את תמיסת הקראטין באופן שווה לאורך כל קצוות השיער. השאירו את תמיסת הקראטין על השיער שלכם במשך 25-30 דקות. אתם יכולים לסרק את השיער כל 10 דקות כדי למנוע מהתמיסה להיקרש בנקודה מסוימת. 

שטיפה

שטפו את תמיסת הקראטין באמצעות מים קרים ולאחר מכן ייבשו את השיער שלכם פעם נוספת. לאחר מכן מרחו על השיער מסכת שיער מרעננת, השאירו אותה במשך 20 דקות כאשר אתם חובשים כובע מקלחת ושטפו לאחר הסיום. מסיכה מסוג זה תעזור לכם לשמור על השיער שלכם מבריק, חלק וללא קרזול. 

ייבוש השיער

כדי להבטיח שתמיסת הקראטין תיספג בצורה אידיאלית בשיער שלכם, תחילה ייבשו את השיער שלכם ולאחר מכן השתמשו במחליק על השיער שלכם ( בין 8 ל-10 פעמים ), והנה לכם החלקת שיער ביתית.  

אמצעי זהירות בהם יש לנקוט לאחר החלקת שיער ביתית

אתם ודאי שואלים את עצמכם מהן תופעות הלוואי של טיפול החלקת שיער וכיצד ניתן להימנע מהן? לרוב מומלץ לבצע הליך החלקת שיער במספרה על מנת למנוע נזק לא רצוי לשיער שלנו. אולם, אתם יכולים לעשות זאת בצורה עצמאית בביתכם, אך חשוב להימנע מן הטעויות הבאות בכל מחיר:

  • אין להשתמש במחליק לשיער על שיער רטוב! ודאו כי אתם מייבשים את השיער שלכם באופן ראוי בכל פעם, מבלי להשאיר זכר של לחות על השיער שלכם. 
  • שימו לב להגדרות החום בהן אתם משתמשים, חשוב להשתמש במחליק שיער בעל טמפרטורות מתכווננות. חום גבוה מדי ישרוף את השיער שלכם, לפעמים עד לרמה שאינה מאפשרת לתקן את הנזק. 
  • וודאו כי אין אף קשר בשיער שלכם טרם אתם מורחים את תמיסת הקראטין. כל קשר או נקודה של שיער סבוך תוביל לפגיעה ביישום של תמיסת קראטין. 
  • השתמשו בחומרים מגני חום על מנת למזער נזקי חום לשיער שלכם. 

בנקודה זו נציין כי כיום ניתן למצוא בשוק תמיסות קראטין שאינן מכילות פורמלדהיד וניתן להשתמש בהן על קרקפת רגישה. אולם, אם אתם מחליטים לבחור בתמיסת קראטין שמכילה פורמלדהיד, וודאו כי אתם בודקים היטב את ההתאמה שלה אליכם טרם אתם משתמשים בה. חלק מתופעות הלוואי של שימוש בתמיסות קראטין כוללות: כאבי ראש, פריחה בעור ועיניים דומעות. 

פעולות לשמירה על תוצאות החלקה ביתית

כעת נציג בפניכם מספר פעולות אותן אנו ממליצים לכם לבצע על מנת לוודא כי תוצאות ההחלקה הביתית שלכם ישמרו לאורך זמן רב יותר:

  • השאירו את השיער שלכם חופשי במשך שלושת הימים לאחר ההחלקה, אל תקשרו, תצמידו או תתחבו אותו באף דרך. 
  • המתינו עד שלושה ימים כדי לשטוף את השיער שלכם לאחר ביצוע ההחלקה. כמו כן, נסו לצמצם את תדירות שטיפת השיער שלכם באופן כללי, השתמשו מדי פעם בשמפו יבש ובפעמים אחרות בשמפו עדין המיועד לתיקון שיער שעבר טיפול כימי. 
  • אל תשמנו את השיער שלכם לפחות 15 ימים. כאשר אתם משמנים את השיער שלכם, מרחו את השמן רק על קצוות השיער. מומלץ לא למרוח שמן לשיער על עור הקרקפת למשך חודש לפחות. 
  • השתמשו במרכך לאחר כל שטיפה והשתמשו באופן קבוע במסכות לשיער על מנת להזין את השיער שלכם ולשמור ככל הניתן על תוצאות ההחלקה. 

האם הליך החלקת שיער ביתית נמשך זמן רב יותר מהליך החלקת שיער קבועה?

לא, החלקת שיער ביתית לשיער גלי או מקורזל בדרך כלל מחזיקה מעמד בין חודשיים ל-5 חודשים, תלוי בסוג הטיפול היומיומי שהשיער מקבל. לעומת זאת, החלקת שיער קבועה הנעשית בסלון עיצוב שיער נמשכת עד להופעת שורשים חדשים, החלקת שיער ביתית נחשבת להליך עדין הרבה יותר שגורם לפחות נזק. 

סל קניות

0
image/svg+xml

No products in the cart.

המשך קניה
דילוג לתוכן