עולם השיער
אז איך עושים את זה? שיקום שיער

אמנם אנו לא יכולים לתקן שיער פגום בצורה מושלמת, אך ללא כל ספק אנו יכולים לנקוט בצעדים שונים על מנת לשחזר את בריאות השיער שלנו לאורך זמן. זה יכול לכלול פעולות שונות, שימוש במסכות שיער ועוד, הכל תלוי ברמת הנזק וגורם הנזק. כאשר אנו מדברים על נזק לשיער אנחנו לא מדברים על סתם קצוות מפוצלים. כאשר שיער נמצא במצב בו הוא  פגום במיוחד, הוא מפתח סדקים בשכבה החיצונית שלו ( קוטיקולה ). ברגע שהשכבה החיצונית של השיער נפתחת, הוא נמצא בסיכון גבוה יותר לנזק נוסף ומשמעותי יותר. כמו כן, הדבר עשוי לגרום לשיער להיות מקורזל ולהקשות על עיצוב השיער. אנשים רבים תוהים לעצמם האם הם באמת יכולים לשנות את מצב השיער שלהם משיער יבש ושביר לשיער מבריק וחלק. התשובה אינה חד משמעית, בחלק גדול מן המקרים נזק לשיער הוא קבוע מאחר ושיער פגום הוא למעשה אוסף של תאים מתים, מה שמקשה על היכולת לתקן אותו. אך אינכם צריכים להתייאש, על ידי טיפוח נכון ונקיטת צעדים מתאימים, תוכלו לשקם את השכבה החיצונית של השיער שלכם, ולשפר את המראה והתחושה שלו. במאמר זה נציג בפניכם טיפים שונים בהם תוכלו להשתמש על מנת לשפר את מצב השיער שלכם ולבסוף להוביל לשיקום שלו. 

הנמיכו את הטמפרטורות של כלי העיצוב בהם אתם משתמשים

אנחנו באמת מקווים שמסלסל השיער שלכם, המחליק והמייבש שלכם ישמרו לאורך כמה שיותר זמן. הרי אלו הם מכשירי הקסם שהופכים את השיער הרגיל או הסורר שלכם לגלי ובעל תלתלים מדהימים או לחלק ובעל נפח. אולם, עם השימוש בכלי עיצוב חום מגיעים גם נזקי חום – שבירות, יובש ושיער פרוע. אחת הטעויות הפופולריות ביותר אותם עושים אנשים כאשר הם משתמשים בכלי עיצוב חום היא: הגדרת טמפרטורה גבוהה מדי בעת עיצוב השיער באמצעות חום. אלא אם כן יש לכם שיער עבה במיוחד, תוכלו לעצב את השיער שלכם על ידי שימוש בכלי עיצוב חום אשר מוגדרים לטמפרטורות בינוניות. כמו כן, אנו ממליצים לכם לדלג על השימוש בכלי עיצוב חום בכל פעם שמתאפשר לכם. תמיד העדיפו לייבש את השיער שלכם ללא שימוש בחום. אם אתם כבר מחליטים לעשות שימוש בכלי עיצוב חום, השתמשו בכל פעם בתכשיר הגנה מפני חום כדי להגן על השיער שלכם מפני נזקים תרמיים. 

טפלו בשיער רטוב בזהירות

המצב הפגיע ביותר בו יכול להימצא שיער הוא כאשר הוא רטוב. הפוטנציאל לנזק גדול אף יותר במידה והשיער הרטוב שלכם עדין, מתולתל או שביר. לכן חשוב לטפל בשיער בזהירות רבה כאשר הוא רטוב. העדיפו שלא להעביר מסרק בשיער הרטוב שלכם, אלא אם כן מדובר במסרק שמיועד למשימה זו בדיוק. מרבית המומחים ממליצים לעשות שימוש במסרק רחב שיניים על מנת לנתק קשרים בשיער. כאשר אתם יוצאים מהמקלחת, אל תנגבו את השיער שלכם בחוזקה ובצורה נמרצת. במקום זאת, ספגו בעדינות את השיער שלכם על ידי שימוש במגבת רכה. פעולה זו מונעת חיכוך שיכול להפעיל לחץ על שיער פגיע. אל תאספו את השיער שלכם עם גומייה כאשר הוא רטוב – זה עלול להוביל לשבירה. 

השתמשו במסכות שיער עשירות ומרפאות

שימוש במסכות לשיער מהווה דרך נהדרת לחדש את קשרי השיער. מסכות לשיער מכילות בתוכן מרכיבים רבים אשר מיועדים לתיקון והענקת לחות לשיער, כמו כן הן מכילות ויטמינים, שמנים ומרכיבים רבים שמגיעים ממקורות טבעיים. בנוסף על כך, הן עבות יותר ממרכי שיער רגילים, לכן כאשר מורחים אותן על שיער לח, הן נשארות באותה נקודה. בשל כך החומרים הפעילים במסכות מצליחים לחדור עמוק יותר לתוך השיער וממלאים את הרווחים והחריצים הקיימים בשיער פגום. מסכות שיער ממשיכות לעבוד גם לאחר ששוטפים אותן. חשוב מאוד לעשות שימוש במסכת שיער שמיועדת לסוג השיער שלכם – לצורך הדוגמא, ישנן מסכות מסוימות המיועדות לטיפול בשיער צבוע, לעומת זאת ישנן מסכות שיער המיועדות לטיפול בשיער עבה במיוחד. השתמשו במסכה לצורך טיפול בשיער שלכם פעמיים בשבוע או יותר, השתדלו לא להאיץ בטיפול, ככל שתשאירו את המסכה על השיער שלכם לאורך זמן רב יותר כך היה תפעל בצורה יעילה יותר. 

פנו לקבלת טיפול מקצועי

בחלק מן המקרים טיפולים עצמאיים אינם מספיקים לצורך שיקום של שיער פגום במיוחד. לכן, יכול להיות שיהיה עליכם לפנות לאנשי מקצוע. טיפולי שיער מקצועיים אשר מתבצעים במספרה מקצועית כוללים את הריכוז הגבוה ביותר האפשרי של חומרים פעילים. הם מיועדים לכל סוג של נזק לשיער – החל מקצוות מפוצלים יתר על המידה, שיער חלש, ועד לשיער שזקוק לכמויות עצומות של לחות. המעצב שלכם בדרך כלל יוסיף את החומרים הפעילים המיועדים לטיפול בשיער פגום לשמפו איתו הוא חופף לכם את השיער, מאחר ומדובר בפורמולות מרוכזות במיוחד, אתם תראו ותרגישו שינוי תוך זמן קצר מאוד. 

חתכו את הקצוות המפוצלים שלכם

במקרים בהם אנשים סובלים מקצוות מפוצלים, השיער מתחיל להתפרק מלמטה למעלה, מה שמוביל בסופו של דבר לשיער מבולגן, מקורזל ושבור. כדי להימנע ממצב של קצוות מפוצלים מלכתחילה, אנו ממליצים לכם לשמור על השיער שלכם גמיש וחזק על ידי שימוש בשמפו המיועד לחיזוק השיער, מרככים וקרמים נספגים שתורמים לחיזוק קשרי השיער. בנוסף על כך, אם אתם כבר סובלים מקצוות מפוצלים ומעוניינים שהם לא יצאו משליטה, בקרו כל פרק זמן קבוע אצל מעצב השיער שלכם לצורך קיצוץ הקצוות. הדבר אינו אומר שתאבדו אורך משמעותי מהשיער שלכם – מעצב השיער שלכם יכול לקצץ את הקצוות כדי לשמור על השיער שלכם בריא וחזק. 

שחייה וחשיפה לשמש – נקטו באמצעי זהירות

אין ספק ששחייה נהדרת עבור הגוף שלנו, אולם היא לא כל כך נהדרת עבור השיער שלנו. מי מלח, כלור וכימיקלים אחרים אשר קיימים בבריכות שחייה עלולים לגרום לשיער להיות שביר, כמו כן הם עלולים לפגוע באופן משמעותי בצבע השיער שלכם. במידה ואתם שחיינים מקצועיים או שמא אתם נוהגים לשחות לעיתים קרובות מאוד, חבשו בכל פעם כובע ים כדי להגן על השיער שלכם. כאשר אתם הולכים לחוף הים, הגנו על השיער שלכם מפני חשיפה רבה מדי לשמש, מאחר והיא עלולה לייבש את השיער שלכם ולגרום לצבע השיער שלכם לדהות. חבשו כובע! אתם יכולים גם למרוח מסכת שיער טרם אתם יוצאים מהבית כדי להגן עליו אף יותר – מסכת שיער תגן על השיער שלכם כאשר אתם נמצאים בחוץ ונחשפים לשמש. לאחר שחייה או שיזוף, השתמשו בפורמולות עדינות ומעניקות לחות על השיער שלכם. 

לא תתנו לשיער שלכם להיות חסר לחות 

שיער יבש הינו הגורם מספר אחת לנזקים ולשבירת שיער, זאת מאחר ואם לשיער שלכם אין את רמת הלחות האופטימלית הוא יהפוך לשביר ויבש, בדיוק כמו עור חסר לחות. אם אתם נוטים לסבול משיער יבש, הקפידו להזין את השיער שלכם בלחות באופן קבוע על ידי שימוש בשמפו לחות, מרכך ומסכה לשיער. זו הדרך הקלה ביותר למנוע מהשיער שלכם להתייבש. 

סל קניות

0
image/svg+xml

No products in the cart.

המשך קניה
דילוג לתוכן